اولین همایش ملی صنعت بازیافت و ضایعات

اولیــن همایــش ملــی صنعــت بازیافــت بــا حضــور متخصصــان، صاحــب نظــران فعــالان و کارشناســان ایــن عرصــه در شــهر مشــهد برگــزار شــد.
ایــن همایــش کــه محــور هایــی همچــون فرصت های بی نظیر سرمایه گذاری ، ارائه مسیرهای رشد و توسعه در این صنعت ،  ارائه پیشنهادات ویــژه در مشــارکت، همــکاری و تجــارت و معرفــی بــورس ضایعــات ایــران و رونمایــی از آخریــن تکنولــوژی بازاریابــی ضایعــات ایــران و ماشــین آلات بازیافــت فلــزی، درآن مطــرح شــد بــا اســتقبال چشــم گیــر علاقــه منــدان و کارشناســان همــراه بــود.

مصطفــی طیبــی مدیرعامــل مــاژان صنعــت ارشــیا در اولیــن همایــش ملــی صنعــت بازیافــت گفــت: ســالیان سال در دانشــکده هــای فنــی و حرفــه اساتید و دانشجویانی را دیدیــم کــه بــا تلاش  و زحمت بسیار جامعه را از بیگانگان بی نیــاز کردنــد. کشــورهایی که در مجاورت ما هستند مواد اولیه را به ما نمی دهند ولــی بــا کمــک و همــت دانشــجویان و اساتید توانستیم دست نیاز را به سمت بیگانگان کوتاه کنیم .

خودکفائــی و بــی نیــازی از تولیــد تجهیــزات ماشــین آلات و تجهیــزات بازیافــت مهنــدس حمیدرضــا بهمــام مدیرعامل ماشین ســازی چراغــی نیــز دیگــر ســخنران ایــن مراســم بــود و گفــت:
خوشبختانه علاوه بر بی نیازی واردات ماشین آلات در زمینه بازیافت ، توانستیم آن را به سایر کشورهای همسایه صادر کنیم.
وی با اشاره به برگزاری این همایش گفت: امیدوارم این همایش بتواند فرصت های شغلی مناسبی را در کشور ایجاد کند و با اشتراک محصولات شرکت های مختلف در داخل کشور زمینه استفاده از آنها را فراهم سازد.

مجید بخشنده مدیرعامل بورس ضایعات ایران به عنوان سخنران اصلی این همایش گفت : ایران ضایعات با نگاهی جدید به حوزه بازیافت و ضایعات ، یکی از تاثیرگدار ترین سامانه ضایعات کشور است.
بخشنده با اشاره به مشکلات صنعت بازیافت و فرصتهای طلائیاین صنعت برای کسانی که میخواهند وارد این صنعت شوند ، افزود : از نگاه یک فردی که به تازگی وارد این صنعت گردد باید بگویم صنعت بازیافت نتاسفانه نقاط ضعف بسیاری دارد و البته این نقاط ضعف افراد یک فرصت است .وی در ادامه گفت : چرا  در صنعت پسماند باید سرمایه گذاری کرد و آن را رشد و توسعه داد. بخشنده در خصوص فعالیتهای نماینده  ایران ضایعات عنوان کرد ، ابتدا اپلیکیشنی با نام “خریداریم” راه اندازی کردیم . در پایان بیان کرد : شرکت ایران ضایعات آماده سرمایه گذاری است و هدف این مجموعه تنها ایجاد یک مشارکت مردمی است. در نهایت می دانیم بازیگران این صنعت افراد متخصصی هستند که دارای تجربه و اطلاعات و دانش باشند و از طرفی با تکنولوژی روز آشنا باشند.

سخنرانی اقای مهندس طیبی

سخنرانی اقای دکتر بخشنده

سخنرانی اقای بهمام

fa_IRPersian